VIVACOM

НОВИНИ И ПРОМОЦИИ

КРАТКА ИСТОРИЯ

1992 г.

“Българска телекомуникационна компания” (БТК) е основана през 1992 г. след разделянето на държавното предприятие “Български пощи и далекосъобщения”, чиято история може да се проследи чак до 1879 г. Дружеството дълги години е монополист на фиксираните услуги, като телефони и линии под наем. То е и сред първите, които предоставят интернет връзка в страната.

2004 г.

Държавната компания е приватизирана през 2004 г., като процесът отнема повече от десет години. Първоначално са продадени 65% от акциите ѝ, а година по-късно останалата част е пусната на Българската фондова борса. Българската държава запазва т.нар. “златна акция”, от която се отказва в края на 2013 г. След приватизацията на БТК, компанията сменя собствеността си общо седем пъти.

2005 г.

Месеци след приватизацията на БТК, компанията получава лиценз за мобилен оператор и започва изграждане на 3G мрежа. През 2005 г. стартира собствена мобилна услуга, която първоначално е отделена в друга фирма – “БТК Мобайл” и продава под марката “Вивател”. Агресивното предлагане и доста по-ниските цени спрямо останалите два оператора бързо ѝ печелят нови потребители.

2009 г.

“БТК Мобайл” и БТК се обединяват и се формира единно дружество, след което следва ребрандиране към марката “Виваком”. Името “Българска телекомуникационна компания” се запазва в Търговския регистър, но за търговски цели фиксираните и мобилни услуги се продават под новия бранд. Така операторът вече е пълнокръвен и конвергиран телеком, който предлага цялото портфолио комуникационни услуги.

2016 г.

“Виваком” пуска трета своята 4G мрежа през юни 2016 г., малко повече от месец след “Мобител” и над половин година след “Теленор”. Няколко години по-късно започва и бързата модернизация на новата услуга към 4.5G или LTE Advanced. До този момент вече е осъществена шестата препродажба на компанията, като основен акционер става Спас Русев.

2019 г.

“Виваком” тества заедно с останалите два оператора 5G мрежа през лятото на 2019 г., но резултатите от тях бяха обявени едва през есента на същата година. Компанията твърди, че за разлика от конкурентите си е успяла да внедри новата технология и в опорната си инфраструктура. В последните месеци на 2019 г. беше обявена и последната продажба на “Виваком”. Купувач е регионалната телеком група United Group, а цената е около 1.3 млрд. евро.

КОМПАНИЯТА В ЦИФРИ

  • ПРИХОДИ (млн. лв)
  • ПЕЧАЛБА (EBITDA в млн. лв)

АБОНАТИ ПРЕЗ 2018 Г.

0
млн.
мобилни абоната
0
хил.
интернет абоната
0
хил.
ТВ абоната
0
млн. лева
инвестиции в инфраструктура
0
лева
средно месечен приход от абонат (ARPU)