A1 БЪЛГАРИЯ

НОВИНИ ОТ A1

КРАТКА ИСТОРИЯ

1995 г.

Компанията е основана през 1994 г. под името “Мобилтел”. Година по-късно, тя пуска първата мобилна мрежа от второ поколение (2G, позната повече като GSM) в България, под търговската марка “Цитрон”. Бързо я изоставя, като започва да продава под името, на което е регистрирана фирмата.

2005 г.

“Мобилтел” е закупена от австрийския телеком гигант Telekom Austria Group. По това време тя вече използва търговската марка “М-тел”, като предлага предплатени услуги (ваучери) и мобилен интернет през 2G.

2008 г.

Компанията започва трансформация от изцяло мобилен оператор към такъв, който предлага и фиксирани услуги, като домашен и бизнес интернет, платена телевизия и стационарен глас. Три години след това през 2011 г. “Мобилтел” придобива два силни столични интернет доставчици – “Мегалан” и “Спектър нет”, с което засилва позициите си. През 2015 г. тя се превръща в претендент за лидер във фиксираните услуги със закупуването на “Близу”.

2016 г.

“Мобилтел” първа представя възможностите на 4G още през 2011 г., но пуска такава търговска мрежа втора пет години по-късно. Това се дължи на агресивната политика на Telenor в България, които успяват с цената на технически компромиси да пуснат подобни услуги през декември 2015 г. Към края на миналата 2019 г. модернизираната 4.5G мрежа на (вече) A1 България достига 90% от населението.

2018 г.

“Мобилтел” се ребрандира в A1 България през 2018 г. Ходът е наложен на централно ниво от Австрия, като компанията-майка вече оперира всички свои звено под една марка. За A1 България това означава още по-голям фокус към пълния спектър на комуникационни услуги. В подготовка за това, през 2017 г., компанията стартира собствени ТВ канали, които към 2020 г. вече са пет на брой.

2019 г.

A1 България първа започва тестовете на 5G мобилна мрежа в страната. Началото е поставено на 1 юли 2019 г. и продължава до края на същата година. През декември е представена и първата самостоятелна (SA) мобилна мрежа от пето поколение в България.

КОМПАНИЯТА В ЦИФРИ

  • ПРИХОДИ (млн. лв)
  • ПЕЧАЛБА (EBITDA в млн. лв)

АБОНАТИ ПРЕЗ 2019 Г.

0
млн.
мобилни абоната
0
хил.
интернет абоната
0
хил.
ТВ абоната
0
млн. лева
инвестиции в инфраструктура
0
лева
средно месечен приход от абонат (ARPU)