Huawei обяви, че е преборила тежите няколко години след забраната на тогавашния американски президент Доналд Тръмп и се е възстановила през 2023 г. Компанията се похвали, че за миналата година е увеличила приходите си с 9% и е успяла да постигне подобряване на продажбите на смартфони, съобщава LightReading.
Huawei дълго време имаше проблеми, след като санкциите на САЩ ограничиха достъпа на компанията до американски технологии, включително операционната система Android и до 5G чипове. Това срина бизнеса със смартфони на китайската компания, но тя не се отказа от сегмента. Тя бързо пусна своя операционна система, а миналата година изненада всички, като пусна и първия си 5G смартфон.
Huawei разработи собствен 5G модем, който ѝ дава нужната независимост и резултатът беше моментален. Продажбите се повишиха осезаемо през втората половина на годината, особено в Китай.
Паралелно с всичко това Huawei успешно трансформира бизнеса си, за да не зависи от потребителската електроника. Над половината от продажбите ѝ бяха от смартфони, лаптопи и умни часовници. Тя обаче бързо успя да насочи фокуса си към клауд услуги, оборудване за телекоми и корпорации.
Няколко години усилия вече дават своите резултати и изпълнителният директор Ричард Ю е повече от доволен. В новогодишното послание към компанията, той похвали служителите, че са „желязна армия, която устоя на трудностите и води тежки битки“.
„Сега, след като най-накрая се възстановихме, това, което не ни убива, ни прави по-силни. През последните няколко години, след поредица санкции и натиск, неуморните войници не похабиха възможността, която поражда тази криза. Вместо това избухнаха с още по-голяма енергия“, пише Ю, който управлява и решенията за умни автомобили на компанията.
Той благодари и на потребителите, които са продължили да купуват и използват нейните продукти и услуги. Особено с пускането на Mate 60 и Mate X5, които събраха опашки в Китай. Ю призовава екипа на Huawei да не пропуска възможността да популяризира смартфоните отново, включително и извън Китай.
Амбицията на компанията сега е бързо да увеличи продажбите, както и да се възползва от новите възможности на ИТ индустрията, които се отварят с навлизането на изкуствения интелект (AI). Huawei планира да насочи AI в 4 посоки – лична употреба, офис, пътувания и у дома. Ю казва, че Hongmeng OS вече се използва от 700 млн. устройства, като 2024 г. ще е критична за платформата.
По всичко личи, че Huawei е готова за нова страница от своето развитие и 2024-та година ще е ключова за компанията. Можем да очакваме сериозно активизиране от нея на много фронтове, за да изпълни мащабния план, който изглежда е подготвила.