“5G ще допринесе за промяна на туристическата и хотелиерската индустрия, като предостави на бизнеса и потребителите най-бързата и гъвкава дигитална свързаност, която ще повлияе както на привързаността на гостите, така и на работата на хотелите” – Verizon
Новата технологична ера е на прага ни, а 5G мрежите се развиват по целия свят. Мобилната мрежа от пето поколение (5G) предлага скоростта, мощта и сплотеността, за да засили търговията и свързаността през следващите десетилетия.
Проектирана да осигури на бизнеса и потребителите бърза свързаност и ниско времезакъснение, 5G може да даде възможност за множество нови решения, възможности и клиентски преживявания – особено в сферата на туризма и хотелиерството.
В този материал разкриваме как 5G може да повлияе на всяко измерение на хотелското изживяване – от удобството на клиентите и по-дълбоката персонализация на гостите до невероятните ресурси за забавление, подобрените срещи и събития и оптимизираните операции в цялата индустрия.
ПОВИШЕНО УДОБСТВОТО
Удобството на гостите е водещо в индустрията, а управителите на хотели непрекъснато търсят начини да оптимизират преживяванията с помощта на нови дигитални инструменти и платформи. 5G може да даде възможност на хотелите да направят революция в предлагането си с най-съвременни услуги в стаите и между помещенията.
Усъвършенстваната технология за интелигентни стаи означава, че температурата в стаята, осветлението, сенниците, телевизорът и други удобства в стаята могат да бъдат напълно унифицирани и да се контролират без усилие чрез мобилните приложения на гостите. Можем да си представим например използването на технологията на гласовия асистент за поръчване на рум сервиз и резервиране на други дейности и услуги в хотела чрез гласово разпознаване. А технологии като добавената реалност могат да предоставят на хотелите редица инструменти за илюстриране на техните услуги и предаване на информация, като същевременно осигуряват нови интерактивни преживявания.
Хотелиерите вече използват технологиите, за да подобрят преживяването на гостите. Eccleston Square Hotel е пример за хотел с иновативни технологии – предлага смартфони в стаите, електронно регулируеми легла и 4K Chromecast, който позволява на госта да отрази своето устройство на Smart TV в апартамента, за да излъчва личните си стрийминг услуги. А в Сиатъл, Вашингтон, Hotel 1000 предлага голф симулатор, който предоставя на гостите гледка към 50 безупречни игрища от цял свят. Технологично ориентираните хотели като Eccleston Square и Hotel 1000 могат да се възползват от по-бързите скорости и по-ниското времезакъснение, които 5G технологията може да осигури.
УДВОЯВАНЕ НА ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯТА
Хотелиерските вериги са изправени пред ожесточена конкуренция, тъй като пътуванията започват да се възстановяват, а поведението и желанията на пътниците се промениха значително по време на пандемията. Персонализирането на преживяването на гостите помага на хотелите да разграничат предложенията си от тези на своите колеги, като същевременно спомага за изграждането на значими преживявания и по-силни взаимоотношения с клиентите им.
А технологии като изкуствения интелект и машинното обучение могат да позволят предоставянето на персонализирани препоръки за хранене, екскурзии и ваканционни пакети в реално време въз основа на личния профил на госта и историята на пътуванията му с хотелската верига.
Например, хотелската резервационна система Avvio наскоро персонализира своя резервационен процес, предоставяйки слой върху уебсайтовете на трети страни, който може да разпознае потребителя като потенциален гост и да модифицира уебсайта в съответствие с конкретните предпочитания и профил на потребителя.
С 5G технологията хотелските оператори би трябвало да могат да предоставят по-персонализирани съобщения на своите посетители и да получат по-задълбочено разбиране за пътуването на гостите. “5G и допълващите технологии, като например edge computing, могат да позволят на гостите проактивно да получават персонализирани съвети и препоръки за пътуване въз основа на индивидуалните предпочитания”, каза Джери Тафлет, главен консултант “Иновации” във Verizon.
БЪДЕЩЕТО НА ПОДОБРЕНИТЕ РАЗВЛЕЧЕНИЯ
Разширената реалност, задвижвана от 5G, може да позволи на хотелите да надхвърлят стандартното преживяване, особено по отношение на развлеченията за гостите. Чрез използването на сензори и видеоанализ гостите трябва да могат да използват разширен ориентационен метод за навигация в големи хотелски комплекси преди резервирането на престоя и докато са настанени.
Както обяснява старшият анализатор на Skift Ваутер Геертс в доклада на Skift “Новите технологии в туризма 2020”: “Казано по-просто, разширената реалност е поставяне на виртуален слой върху реалния свят. По това тя се различава от виртуалната реалност, която напълно изключва потребителя от заобикалящия го свят.”
Представете си безпроблемни телевизионни изживявания, включително телевизия на живо и мобилна телевизия; повишени скорости на игрите за осигуряване на виртуални изживявания в почти реално време; и виртуални тренировки, които могат да бъдат хипнотизиращо близки до реалните. Компанията за фитнес оборудване Aktiv наскоро започна да внедрява своята платформа за виртуален фитнес в хотелски фитнес зали и апартаменти по целия свят, предлагайки на гостите напълно персонализирано, персонализирана виртуална тренировка.
“С 5G разширената реалност вероятно ще промени лицето на хотелските развлечения, предоставяйки незабравими преживявания с ” Х-фактор “, които гостите ще отнесат със себе си и ще разказват на другите”, обяснява Трафлет.
НАДЕЖДНИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА СРЕЩИ И СЪБИТИЯ
Клетъчната и интернет свързаността в хотелските зали за срещи и конференции са постоянно предизвикателство за много хотели, като съществуващите преди това честотни ленти ограничават възможностите, когато става въпрос за ангажираност и стойност на забавлението.
Както съобщихме по-рано, “плюсовете на технологията за срещи и събития са ясни; увеличената широчина на честотната лента и намаленото времезакъснение ще направят виртуалната реалност и разширената реалност осъществими в контекста на дадено събитие. Тя също така ще намали нуждата от Wi-Fi, особено при големи събития.”
В доклада се казва още: “С мобилните телефони, които са в постоянна връзка с други устройства, ще бъдат възможни навигация и персонализация в реално време. Освен това организаторите на събития и доставчиците на технологии ще могат да измислят нови начини за дигитална интеракция на участващите.”
Тази бърза технология ще подобри значително няколко приложения в областта на срещите и събитията, като проправи пътя за нови преживявания с добавена и виртуална реалност между групи и отделни лица, както и за онлайн стрийминг на съдържание и засилено взаимодействие с публиката.
Както се посочва в доклад на Forbes, публикуван неотдавна, “разширената и виртуалната реалност може да вземе обикновен онлайн уебинар или редовно събитие и да го превърне в поглъщащо и по-запомнящо се преживяване”, като се добавя, че практическият характер на технологията и способността ѝ да симулира преживявания на живо могат да помогнат на аудиторията “да научи, изследва и види отблизо неща, за които иначе би трябвало да пътува надалеч и надалеч”.
5G може също така да поддържа плавни езикови преводи в реално време за по-голямо междукултурно приобщаване, като същевременно подобрява услугите за стрийминг и създава нови средства за осигуряване на стрийминг на събития за отдалечена аудитория. На място тези мрежи ще позволят и по-добра свързаност между охранителния персонал, за да се засили и укрепи безопасността на събитията.
ОПТИМИЗИРАНЕ НА ХОТЕЛСКИТЕ ОПЕРАЦИИ
От гледна точка на операциите, с помощта на 5G хотелите ще имат по-голяма възможност да наблюдават температурите в стаите и осветлението в целия хотел, което ще позволи ефективно и устойчиво потребление на енергия. Новите възможности за проследяване на средствата означават, че администраторите могат лесно да намират оборудване, багажни стелажи и колички за почистване. А роботите, обединени чрез бърза 5G мрежа, могат да бъдат внедрени за рутинни задачи като почистване на общите части, охрана, услуги за доставка и водене на гости.
Такова бъдеще не е далеч. Помислете за роботизирания портиер за багаж на YOTEL New York, YOBOT, напълно самообслужващ се киоск, който също така позволява на гостите лесно да се регистрират и да напускат хотела. А M Social Singapore предлага дружелюбен робот-прислужник, който доставя рум сървиз директно до вратата на госта. С помощта на 5G хотели като YOTEL и M Social Singapore би трябвало да имат възможности да оптимизират дейността си по начини, които досега не са били възможни.
Новият капацитет за данни също така ще промени оперативната гледна точка на индустрията от макроикономическа перспектива: “В един свързан 5G свят – каза Трафлет – машините ще имат възможност да предоставят огромни количества данни за индустрията, потребителските тенденции и веригите за доставки, които могат да бъдат обобщени и анализирани в облака, за да предоставят информация в почти реално време, която да направлява важни бизнес решения.”