Samsung Electronics заявиха че залагат на Европа, за да поддържа темповете на растеж в бизнеса си за мрежово оборудване, тъй като разпространението на 5G се разширява, а лидерът в сектора Huawei Technologies се фокусира върху местния си китайски пазар.
Въпреки че южнокорейската компания е световен лидер в областта на смартфоните, при 5G мрежовото оборудване тя се нарежда на пето място след Huawei, Ericsson, Nokia и ZTE, с 10-15% пазарен дял през първото тримесечие на 2021 г., според фирмата за пазарни проучвания Dell’Oro Group.
Но след като през септември Samsung сключи сделка за 6.6 млрд. долара с американската телекомуникационна компания Verizon, последвана от сделка с японската NTT Docomo през март, “тези впечатления се промениха”, заяви Уджун Ким, вицепрезидент на мрежовия бизнес на Samsung.
Понастоящем Samsung провежда 5G тестове с европейски телекоми като Deutsche Telekom в Чехия, Play Communications в Полша и други големи европейска фирма, каза Уджун Ким. Освен в Европа, Samsung се стреми да разшири дейността си и в пазари като Индия, Австралия и Югоизточна Азия, добави той.
В момента бизнесът за мрежово оборудване е малък за Samsung, въпреки че цялостните приходи на компанията възлизат на 212.50 млрд. долара за 2020 г. Тя обаче не обявява данни специфично за тази дейност и повечето анализатори нямат оценка за нея.
Samsung заяви, че откакто през 2019 г. в различни страни започнаха да се изграждат 5G мрежи, броят на новите клиенти за нейното 5G оборудване и системи се увеличава средно с 35% годишно.
В допълнение към разгръщането на 5G мрежите, САЩ притискат съюзниците си да изолират Huawei от 5G системите, което предоставя възможност на конкурентите ѝ да разширят пазарния си дял.
Samsung промотира своята виртуализирана RAN технология (мрежа за радиодостъп), която позволява на телекомите свободно да използват готово мрежово оборудване в различни комбинации за свързване на потребителите, спестяващо разходи и осигуряващо гъвкавост.
Verizon е внедрила тази технология за 5G RAN, а в Южна Корея всички основни 5G мрежи на операторите са виртуализирани, заяви Samsung.
Целта на Samsung е да заеме първо място в областта на 5G мрежовото оборудване, каза Ким. Той обаче не посочи конкретни срокове, като се обоснова с дългия период на инкубация на индустрията.
“Отне ни около десетилетие, за да спечелим сделката с Verizon (за 6.6 млрд. долара)… Това изисква постоянство“, каза той.