Ericsson и Volvo Cars станаха първите, които извършиха успешно тестово предаване на свързани автомобили между две национални мобилни 5G мрежи. Тестът се проведе на изпитателната писта AstaZero в Швеция и е част от финансирания от ЕС проект 5GCroCo – инициатива, която се подготвя за широкомащабни изпробване на свързани автомобили по 5G коридор между Мец във Франция, Мерциг в Германия и Люксембург.
Трансгранични 5G предавания
Тестът доказва, че безпроблемната непрекъснатост на 5G услугите може да бъде гарантирана през границите. Това наистина е добра новина, тъй като трансграничните предавания са от съществено значение за осигуряване на непрекъснатост на шофирането между националните мрежи, когато свързаните и автономните превозни средства преминават от една държава в друга.
Преминаването на границите с автомобил често е част от по-дълго пътуване, а именно тогава висококачествените карти за навигация се ценят най-много. При теста на Ericsson/Volvo беше използвана 5G технологията, за да се гарантира, че картите се актуализират постоянно с най-новата информация в реално време, за да се подпомогне бъдещото автономно шофиране и разбирането на околната среда извън обхвата на автомобилните сензори.
“Споделянето на актуализирана карта с други автомобили е задача, изискваща ниско времезакъснение и висока мрежова ефективност между няколко мрежи. По време на теста на пистата AstaZero успяхме да се справим с това предизвикателство с обещаващи резултати. Радваме се, че ще продължим сътрудничеството си с Volvo Cars за разширяване на мрежовата мобилност на автономните и свързаните автомобили”, каза Микаел Притц, директор “Изследвания” в Ericsson Area Networks.
5G мобилна радиомрежа
При теста, два Volvo автомобила получиха HD карта за предстоящия им маршрут. За прецизна навигация, Ericsson внедри мобилна радиомрежа 5G, за да може картите непрекъснато се актуализират към облака (Mobile Edge Cloud) в реално време, което позволява на автомобилите зад тях също да получават съответните облачни обновления. Чрез актуализиране на картите с информация от сензорните показанията, свързаните автомобили могат да откриват и разграничават лентите за движение пред тях.
Приложението за HD карти, предоставено от Volvo, събира информация за границите на правите и завиващите ленти, за да могат автомобилите да разпознават по-добре различните ситуации. Тази функционалност стана възможна благодарение на европейската “Екосистемата за съвместна, свързана и автоматизирана мобилност”, която позволява на автономните и свързаните автомобили да се държат като интелигентни съвкупности, а не като отделни единици.