“Устойчиво и достъпно бъдеще” не е самоцелна фраза. Зад тези две думи – “устойчивост” и “достъпност” се крият онези малки и големи неща, онова внимание към детайла и онзи поглед напред, който превърна Samsung в световен технологичен лидер.
Още през януари тази година Samsung представи своята визия за бъдещето. Това стана по време на изложението за потребителска електроника CES 2021. Съвсем естествено, на изложение за потребителска електроника се представят нови продукти. Това направи и Samsung. Но и още нещо. Тези нови продукти всъщност бяха част от един по-мащабен поглед отгоре – интелигентен поглед, който показа визия за “устойчива” и “достъпна” свързаност на всичко, което се случва под бранда “Samsung”. Бяха представени гъвкави многопластови решения, които наистина правят ежедневието по-лесно. „По-доброто нормално“ не е клише, подвластно на случващото се в света в момента. „По-доброто нормално“ е факт, продиктуван от нуждите на потребителите.
Спомням си, тогава президентът и ръководител на дивизия “Развойна дейност”, Sebastian Seung, коментира: „Днес нашият свят изглежда по различен начин и голяма част от вас са изправени пред нова реалност – такава, в която наред с други неща, вашият дом придобива по-голяма значимост. Нашите иновации са предназначени да осигурят по-персонализирани и по-интуитивни изживявания, които да са адаптирани към потребностите на потребителите и да им помогнат да дадат израза на емоциите си. Ние работим усилено, за да предложим иновации от следващо поколение с Изкуствен интелект като основен фактор за едно по-добро „утре“.”
Въпросното по-добро “утре” вече се случва и това е факт, при това само няколко месеца след CES 2021. Samsung наложиха стандарт за по-персонализирано потребителско изживяване, което пренарежда приоритетите в сектора. От една страна, т.нар. външни фактори промениха сектора, но Samsung беше готов за тях: през изминалата година хората прекарваха повече време у дома, а технологиите, които използваха се оказаха съществена част от нещата, от които се нуждаят. Времето изискваше решения, които да съчетаят по интелигентен начин живот и работа, работа и живот- един непрекъсваем технологичен цикъл. Телевизори, интелигентни хладилници, смартфони, таблети – целият набор от иновационни продукти някак естествено заработи в една интуитиван екосистема. Зад всичко това стои много дълъг труд, свързан с разработки в областта на изкуствения интелект и роботиката. Примери? Примерите не са един или два – чрез въвеждането на Изкуствен интелект в своите продукти, Samsung трансформира домакинските дейности и технологичните изживявания у дома – от перални машини, които оптимизират използването на вода, перилни препарати и цикли на пране, до телевизори с Quantum процесор, които могат да оптимизират HD съдържание до 8K резолюция.
Днес умно създадените технологии са движеща сила за прогреса и едно по-добро бъдеще за всеки. Бихте казали – не е ли това поредното клише? Не. Връщаме се към устойчивостта и достъпното бъдеще, за които говорихме в началото. Замислете се – когато сте заобиколени от интелигентни решения, които работят, които са устойчиви, които отговарят на личния ви стил, които покриват важите нужди в широк спектър от области, няма как те да не пестят времето ви и да не повишат производителността ви. „Винаги насочваме усилията си към изграждане на по-устойчиво бъдеще. С фокус върху околната среда, хората и обществото, продължаваме да предлагаме на потребителите инструменти и технологии, с които те да се справят с предизвикателствата на ежедневието и в същото време да създаваме една по-добра среда за всички “, коментира Sandeep Rana, старши мениджър „Устойчивост“ в Samsung.
Нещо повече – няма сериозна иновация днес, която да не се е случила след креативно решение на дадена задача. За да имаме условия за креативно решение на обществено значими предизвикателства, ние трябва да разполагаме с технологична мощ зад гърба си, с която работим интуитивно, лесно, без усложнения. Също така – за да се развие нашата креативност е много важно технологичните решения, които използваме, да не ни отдалечават от аналоговия свят, в който живеем, а да се естествено допълнение към него.
Всъщност чудесен пример за това е иновацията Neo QLED. По същество гледането на телевизия не е самотно преживяване. Най-хубавите моменти са споделените. Гледането на телевизия е дигитално, но и аналогово изживяване. Вие сте заедно с приятелите си, споделяте емоцията, разисквате, коментирате. Но когато имате оптимална картина, независимо от съдържанието и условията на външната среда, технологията става част от вашето забавление. Така иновациите наистина помагат на потребителите, пасват на техния начин на живот. Нещо повече – благодарение на този тип технологии, хората е се приспособиха пълноценно към живота през изтеклата 2020 година и първите месеци на 2021 година. Случи се неочакваното – ако до един момент използвахме технологиите основно за работа или за забавление, то вече опираме до тях, за да изразяваме себе си.
Да изразиш себе си чрез технологична иновация е усилие предимно на човека, но това може да се случи само ако технологичната иновация е създадена така, че да отговаря на индивидуалните нужди. Такива са технологиите от новото поколение, които Samsung предлага.
Стана дума за Neo QLED – серия, която е част от новите технологии на Samsung, които гарантират намаляване на въглеродните и енергийните емисии. Не само това – помислете само за опаковките на телевизори, които неведнъж сте виждали изоставени до кофите за боклук. Те често са по-големи от самите кофи, тежки са, направени от дебел картон, за да опазят целостта на телевизора. Въз основа на ценната обратна връзка от потребителите, Samsung внедри дизайна на „Еко-опаковка“ при всички телевизори от новата за 2021 година. Това означава, че по-голямата част от линията Neo QLED ще бъде с такива опаковки. Това решение може да даде нов живот на до 200 000 тона кутии всяка година. Точна така – 200 хиляди кутии. Чрез минимизиране на текстови и графични изображения върху еко-опаковката, мастилото на маслена основа от цветния печат, което традиционно се използва на телевизионни кутии, се елиминира, което спомага за допълнително намаляване на отпадъците. Не на последно място е нововъведението при дистанционните. У дома често се случва, че купувам повече батерии, за да не се окаже, че са свършили в неподходящ момент. После батериите остаряват, изхвърлям ги – изключително вреден навик. Samsung са помислили и за това – през 2021 година телевизорите на марката ще се предлагат с дистанционно управление, което може да се зареди с естествена или луминисцента светлина, или USB – първа по рода си иновация за производителя. Това ще помогне за предотвратяване на отпадъци от прогнозираните 99 милиона батерии AAA за 7 години.
Самата серия Neo QLED е кралимарковски скок, който от Samsung умело е означен като “квантов”. Това е огромен напредък в технологиите в областта на телевизионните дисплеи. Samsung представя Neo QLED – нова технология при дисплеите, която се внедрява при водещи 8K (QN900A) и 4K (QN90A) модели. Samsung поставя QLED на следващо ниво, благодарение на новата технология за източник на светлина – Quantum Mini LED, прецизно контролиран от Quantum Matrix Technology и Neo Quantum Processor, мощен процесор за изображения, и оптимизиран за Neo QLED гамата.
Разбира се, това не е всичко. Неведнъж в сайта тук сме говорили за лайфстайл телевизорите на Samsung, които са моите любими, тъй като в тази гама е изключително трудно да създадеш продукт. Представете си само – всеки дом е с различен интериорен дизайн. Едно е да произвеждаш телевизор със стандартна визия, друго е да вложиш усилия в създаването на продукт, който наистина се вписва в интериорния дизайна на дома. Samsung разшири портфолиото си от лайфстайл телевизори с нов дизайн и форм-фактори. Навярно помните революцията, която направи през 2017 моделът The Frame. Тогава компанията промени дефиницията за телевизори, превръщайки ги в произведения на изкуството. А продажбите надминаваха един милиони бройки.
През 2021 година темата за лайфстайл телевизорите се развива стремглаво нагоре. The Frame надгражда върху иновациите, представяни досега, предлагайки персонализирано потребителско изживяване с още по-тънък профил. The Frame е почти два пъти по-тънък в сравнение с предходни модели и още по-успешно наподобява чувството, че пред себе си виждаш картина в рамка. С почти безкрайни опции за персонализиране, портфолиото от телевизорите на Samsung, включващо The Frame, The Serif, The Sero, The Terrace и The Premiere, придава съвсем нов облик на интериора на всеки дом.
На фона на всичко това не беше изненада новината, която дойде в края на месец февруари – за 15-та поредна година Samsung затвърди лидерската си позиция на глобалния пазар за телевизори. Според актуалните данни на агенцията за маркетинг проучвания Омдиа, Samsung Electronics отчита 31,8% дял на глобалния пазар за телевизори по приходи през четвъртото тримесечие на 2020 година и запазва най-големия годишен пазарен дял в категорията по приходи през 2020 година – 31,9%. Този ръст не е случаен. Дължи се доверието на потребителите и страстта на Samsung към иновации, които не са просто иновации, заради самите иновации. Те са интелигентни иновации, отговарящи на търсенията на потребителите.