В началото – за онлайн събитията. Във времето на т. нар. „ново нормално“, когато една от всевластващите умори са именно онлайн-разговорите, човек става особено придирчив към събитията, които се случват в (неестествена) онлайн среда. Защо, по дяволите, нямаме възможност да видим на живо уредите, джаджите, иновациите, които се представят? Защо няма възможност за мигновен тест? Когато се говори за еди-каква-си-дизайн-фрапираща-иновация, как така нямаме възможност да я видим на живо със собствените си очи, да я изследваме със собствените си ръце.
Разбира се, това е реалността, в която живеем. Умората от подобен род събития е повсеместна, но именно в такава среда е възможно да изпъкне представяне, което е направено с внимание към детайла и желание за уют. Да представяш високотехнологични продукти онлайн и въпреки това да съумееш да пресъздадеш уюта на един дом, признавам, не е лесна задача. На подобно онлайн събитие, което представи най-новите продукти в категория “Телевизионни устройства”, станах свидетел преди броени дни, организирано от Samsung България. В рамките на събитието бяха представени новите телевизори Neo QLED. Междувременно те вече са налични на българския пазар. „От черно-бялата картина до цветните кадри, от аналоговото разпространение към цифровата телевизия, та чак до смарт екраните, Samsung винаги е бил основна фигура във всички ключови етапи от еволюционната история на телевизора”, коментира Виктор Армашелу, търговски директор на дивизия „Потребителска електроника“, Samsung България и Румъния.
Това е категорично. Само си представете – за последните 15 години компанията Samsung е на първо място на глобалния пазар за телевизори. Това са 15 последователни години в един ожесточен сектор, където надпреварата е изключителна – битката е за всеки дом, за всеки офис, за всяка стая, за всяко пространство, където има телевизор. Димитър Вълев, ръководител на дивизия „Телевизионни устройства“ в Samsung България, допълни по време на онлайн-събитието: „През изминалата година възникнаха много различни обстоятелства, които коренно промениха начина ни на живот. А те промениха и изискванията на потребителите към телевизионните устройства, накараха ги да се замислят какво повече могат да правят с тях. В отговор на това, Samsung предлага на потребителите още повече смарт функционалности, за да бъдат те още по-ефективни в работата си, а почивката да бъде по-пълноценна.“
Всъщност въпросните смарт-функционалности са в основата на всички преимущества на Samsung.
Под “смарт” съвсем не разбирайте само, че вашият Samsung телефон се “връзва” с вашия Samsung телевизор. Във философията на компанията е залегнала идеята да се създават гъвкави решения, които са интелигентно свързани и използват изкуствен интелект. По този начин ежедневието на потребителите става по-лесно, нещата се случват с лекота, спестява се време. Това е изключително важно.
Така или иначе нашият свят днес е друг, както стана дума и по-горе. Реалностите, пред които сме изправени, са други. Интелигентната свързаност наистина придобива по-голяма значимост. Какво имам предвид? На първо място – решенията на Samsung са все по-персонализирани. Те отговарят наистина на личните ви нужди, може да ги конфигурирате така, че да ви спестяват време, да бъдете ефективни. На второ място, работата в една smart-среда с уредите на Samsung е интуитивна, което е ключово.
Случва се така, че все повече се нуждаем от дадени технологии. Работата, свободното време, животът ни днес изискват това. Samsung отдавна е в челните редици на иновациите в областта на изкуствения интелект и роботиката. Само си представете – тези думи не са просто ей така хвърлени, видите ли, нашата компания се занимава с изкуствен интелект. Нищо подобно. Samsung разработва технологии, свързани с изкуствения интелект в цели 7 (седем) глобални изследователски центъра. Нещо повече – това, което ми харесва е, че новите продукти и иновации на компанията са в широк, много широк спектър. Това е така, защото от Samsung не вярват в съществуването на едно единствено универсално решение – устойчивостта в дългосрочна перспектива изисква съвсем целенасочено инвестиции в широк спектър от области.
Иначе не би било възможно 15 години поред компанията да е глобален лидер на пазара за телевизори. Връщам се пак към този факт, защото той е изключително показателен. Според актуалните данни на агенцията за маркетинг проучвания Омдиа, Samsung Electronics отчита 31,8% дял на глобалния пазар за телевизори по приходи през четвъртото тримесечие на 2020 г. и запазва най-големия годишен пазарен дял в категорията по приходи през 2020 г. – 31,9%.
Портфолиото на QLED серията нараства непрекъснато, което съвсем логично доведе до категоричното лидерство при свръхголемите екрани над 75 инча.
Представената нова гама Neо QLED телевизори всъщност е толкова нова, че изисква подробно обяснение. Това не е просто “фейс лифт” на предишен модел, нов дизайн или нов цвят. Тук говорим за “квантов” скок.
Случи се така, че през последната година много от нещата, за които използваме един голям екран, се сляха – работа, забавление, поддържане на добра физическа форма, онлайн-връзка, гейминг. Новата технология при дисплеите на Samsung отговаря на всяко изискване на днешния потребител. Samsung представя Neo QLED – нова технология при дисплеите, която се внедрява при водещи 8K (QN800, QN900) и 4K (QN85, QN90, QN95) модели. По-горе казахме “квантов” скок, ето защо – това е новата технология за източник на светлина – Quantum Mini LED, прецизно контролиран от Quantum Matrix Technology и Neo Quantum Processor, мощен процесор за изображения, и оптимизиран за Neo QLED гамата.
За любителите на вниманието към детайла (знам, често се случва така, че да харесваме телевизора, но да не харесваме прекалено изпъкващата му рамка), този път Samsung истински изненадват – Neo QLED телевизорите се отличават и с новия дизайн Infinity One Design; говорим за екран с почти невидима рамка.
На пазара в България в гамата Neo QLED са налични 4K моделите QN85, QN90 и QN95 и 8K моделите QN800 и QN900.