итай мащабно разгръща своите 5G мрежи, като е на път да преизпълни плана от изграждане на 500 хил. базови станции до края на 2020 г. Местните вендори, като Huawei и ZTE са обичайните заподозрени в доставката на това оборудване, но трите телекома сключиха контракти и с Ericsson и Nokia. Така китайските оператори диверсифицират своите доставки, а в същото време властите в Пекин, показват, че са отворени не само към своите компании.
Ericsson започва да бере плодовете от това сътрудничество, като основният ръст по региони за нови продажби през третото тримесечие е отчетен именно в Китай. Шведската компания обяви своите финансови резултати, като 5G договорите ѝ помагат да излезе на печалба спрямо същия период предходната година. Контрактите за пето поколение мрежи вече достигат 112, а 65 такива системи вече са изградени от Ericsson.
Основният бизнес – в САЩ
Най-силният регион все пак си остава Северна Америка, който е с най-голям дял, но не толкова значителен ръст. САЩ и Канада съставляват 32% от общите продажби на компанията, като при валутните изравнявания имат 6% ръст. Причината, според главния изпълнителен директор на Ericsson Бьоре Екхолм се крие в консолидацията на щатския пазар.
„Основният бизнес остава силен в Северна Америка, като основен двигател е консолидацията на телеком пазара в САЩ, очакваните търгове за честоти и повишеното търсене на 5G“, коментира Бьоре Екхолм.
„Основният бизнес остава силен в Северна Америка, като основен двигател е консолидацията на телеком пазара в САЩ, очакваните търгове за честоти и повишеното търсене на 5G“
Бьоре Екхолм, главен изпълнителен директор на Ericsson
T-Mobile и Sprint се сляха, като сделката беше финализирана в началото на 2020 г. Новият телеком в момента оптимизира двете мрежи и инвестира значително в развитието на 5G услуга. Обединени, двата оператора разполагат с по-голям радиочестотен ресурс, което позволява по-ефективно разгръщане на мобилната инфраструктура в страната. Отделно, се очаква допълнително разпределение на спектъра, което ще увеличи продажбите на телеком оборудване.
Ericsson описва за останалите региони, особено Европа, като такива с нестабилни макроикономически прогнози и със забавяне на разгръщането на 5G. Стария континент и Латинска Америка са друг ключов пазар за шведския вендор, който отговаря за 23% от всички продажби, но отчита понижение от 1%, ако се вземат предвид валутните колебания.
Ръст за сметка на кого
Ericsson отчита минимален ръст на приходите от 1% до 57.5 млрд. шведски крони (около 5.5 млрд. евро). По-важен е наличието на значителна печалба през третото тримесечие, което е обръщане на негативния тренд от миналата година. Нетната такава е 5.6 млрд. крони (около 540 млн. евро), срещу 6.9 млрд. крони загуба отчетени през същия период на 2019 г.
Презумпцията за добрите резултати на Ericsson са, че шведският вендор се възползва от забраната на Huawei в някои държави и от решението на редица европейски телекоми да търсят алтернатива за своята опорна мрежа. Според Екхолм това става за сметка на Nokia, а не толкова заради забраната на китайския производител. Възможно е и двете твърдения да са верни – оттеглянето на някои оператори от услугите на Huawei създават потенциални нови клиенти, които Ericsson печели пред финландския си конкурент.